waarom hij loog toen hij zei dat hij van mij hield
mijn stem is zacht, zei ik tegen hem
iedereen brult maar over mij heen
er liggen groeistrepen op mijn benen
omdat ik nooit het idee heb gehad
dat ik gegroeid ben.
mijn vader weet er alles van.

kijk eens naar mij -
mijn hart is een smeekbede
mijn knieƫn zijn kapot van beloftes
mijn huid is gekronkeld als badvingers
omdat ik huilde als je niet hier was
en ik mijn handen niet kon bedwingen
soms.

kijk dan naar mij -
ik heb verdwaalde parkeerplaats ogen
ik schrijf geheimen als gedichten
ik staar altijd twee keer naar de treinrails
van kleine plaatsen krijg ik het gevoel
dat ik stik
want ze doen mij aan je hart denken.

ik voer altijd oorlog met mijzelf
je armen waren fijn voor een dag of twee
maar ik kan niet stilstaan
ik ga altijd verder om wat af te breken
wat armen of wat benen
van alles op de wereld
haat ik mijzelf nog het meest

luister eens
en zeg nog een keer dat je van mij hield
en ik zal je het verdriet in mijn ogen laten zien

mooie jongen
je liegt zo mooi maar je kwetst nog beter. 


bron

No comments :

Post a Comment